A kevesebb néha több. Újabban ezt az elvet követi a két milánói sztárcsapat, az AC Milan és az Internazionale a szponzori struktúrájuk átalakítása során, amellyel letisztultabb kommunikáció, a partnerek láthatóságának növelése és kommunikációs üzeneteik hatékonyabb közvetítése a cél.
Május végén az AC Milan és hivatalos marketing partnere, az Infront Sports & Media ügynökség, nyilvánosságra hozták új koncepciójukat, amely szerint a klub szponzorainak számát 42-ről 32-re csökkentik és a megmaradt partnereket négylépcsős hierarchiába rendezik: Top Szponzor, Prémium Szponzor, Hivatalos Partner és Hivatalos Szolgáltató.
A kevesebb néha több elvének követése az exkluzivitás magasabb szintjét biztosítja az üzleti partnerek számára. Az AC Milan Top Szponzorai ennek köszönhetően a jövőben négyszer nagyobb megjelenést kapnak majd a televíziós közvetítések során az előző szezonokhoz képest. Továbbá mindegyik Top Szponzorhoz tartozni fog négy AC Milan sztárjátékos, akik kiemelten vesznek részt a partner cég promótálásában, imázsépítésében és a klubhoz való kötődésének erősítésében.
„Az új és innovatív szponzorációs stratégia, amely az Infrontnak köszönhető, minden eddiginél több hozzáadott értéket kínál az AC Milan üzletfeleinek” – nyilatkozta Adriano Galliani, a klub általános igazgatója.
A triplázó – olasz bajnoki cím és kupagyőzelem mellé a BL trófeát is begyűjtő – Inter a hét elején jelentette be, hogy marketing ügynökségével, az RCS Sporttal kidolgozott terve a szponzori struktúra átalakítására a városi riváliséval megegyező elven alapul. A partnerek számának 60-ról 25-re való csökkentésével negyven százalékos növekedést szeretnének elérni a szponzori bevételek tekintetében az elkövetkező két évben.
Az Inter a tavalyi szezonban a becslések szerint 170 millió euró körüli forgalmat generált, amelyből 19 százalék, hozzávetőlegesen 30 millió euró származott a szponzoroktól.
Forrás: infrontsports.com, rcsmediagroup.it