labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2010/05/12 at 13:56

Újratölthető sörösdoboz a vb-re a hulladékcsökkentés érdekében

by

A SABMiller sörgyár szabadalmaztatott egy könnyen nyitható sörösdobozt, amely újratölthetővé alakítható át a teteje eltávolítása után. Az újdonság a júniusban kezdődő labdarúgó világbajnokságon debütál abból a célból, hogy csökkentsék a sportrendezvények során keletkezett hulladék mennyiségét és a rendbontások során a szurkolók által „fegyverként” használható eszközök számát.

Miller Castle újratölthető sörösdobozA SABMiller Dél-Afrika sörpiacának domináns szereplője, és a futball vb során a FIFA Fan Fest elnevezésű, a jegy nélkül maradt szurkolók számára kialakított meccsnéző helyszínek számára biztosítja az italt. A világbajnokság hivatalos sörszállítója, az Anheuser-Busch InBev NV – a Budweiser gyártója – csak a stadionokon belüli csapolásra tartott igényt, ezért kaphatta meg a külső helyszíneket a SABMiller.
A FIFA Fan Fest parkok bárokkal, óriásképernyőkkel felszerelve várják az összességében naponta 280 ezer főre becsült szurkolótábort. A helyszínek kialakítása a szervezők hatáskörébe tartozik, de a SABMilller 22 millió dollárt költött többek között a helyi sörmárkája, a Castle Lager promóciójára, bárok, éttermek labdarúgás témájú átalakítására, valamint a fogyasztók gyors és igényes kiszolgálásának biztosítására a legnagyobb roham esetén is.
A SABMiller 30 millió doboz sör eladását tervezi a világbajnokság öthetes időtartama alatt. A cég az újratölthető dobozok bevezetésével környezetbarát hulladékgazdálkodást, az üveg és műanyagpoharak használatának csökkenését reméli. Nem utolsó szempont az sem, hogy egy esetleges rendbontás során a szurkolók talán kevésbé látják majd a sörösdobozban a dobóeszközt, mert gazdaságosan újratölthető. Amennyiben a szabadalom beválik a SABMiller szeretné kiterjeszteni a használatát az Egyesült Államokra és Európára is.

Forrás: bloomberg.com, sabmiller.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ferrari, a száguldó cigarettásdoboz

A múlt héten tudatküszöb alatti reklámozás vádja érte a Ferrarit a Forma 1-es autóikon használt, vonalkódra emlékeztető design miatt, mert...

Close