A régió egyik legnagyobb vállalatának, az Emirates légitársaság kommunikációs vezetője beszélt az Öböl Menti Együttműködési Tanács [GCC] országaiban tapasztalható helytelen szponzorációs nézetekről, amelyeken változtatni kell.
Boutros Boutros, az Emirates légitársaság vállalati kommunikáció divíziójának alelnöke, az Emirates Business 24/7-nek adott interjújában arra hívja fel a figyelmet, hogy a fejlett arab államokat – Bahrein, Egyesült Arab Emírségek, Katar, Kuvait, Omán, Szaúd-Arábia – tömörítő gazdasági közösség, a GCC országaiban hiányzik a sportmarketinget irányító testület, vagy rendszer. Ebből adódóan az ügynökségek szakértelmének hiánya inkább hátráltatja, mint előre vinné a sport fejlődését a régióban.
„Rengeteg szponzori felkérést kapunk olyan fokozatok megjelölésével, mint arany, ezüst és bronz. De mint szponzort nem elégítenek ki az ilyen ajánlatok, mert nekünk a célunk az, hogy kitűnjünk és halassuk a hangunkat. A logónk kitevése másik ötven cég emblémája közé, nem szolgálja a marketingstratégiánkat, hogy megkülönböztessük a nevünket és a márkánkat.”– nyilatkozta Boutros Boutros.
„Szemléletmódbeli változásokra van szükség. Általánosságban szólva a szponzorációs díjak egy rendezvény teljes költségvetésének maximum öt százalékát kellene jelentsék. A régió rendezvényszervezői azonban úgy gondolják, hogy az összes költséget fedeznie kell a szponzoroktól kapott bevételeknek. A sportrendezvények a jegyeladásokból és a közönség költéseiből kellene szerezzék bevételük jelentős részét.
Szponzorációnk az Arsenal futballcsapatánál a klub kiadásainak három százalékát teszik ki. Nem tőlünk várják, hogy a játékosokat fizessük. A klubok dolga a bevételeik menedzselése és a forrásaik megsokszorozása. Megfelelő szervezéssel a rendezvények résztvevők ezreit vonzzák”– foglalta össze gondolatait a témáról a kommunikációs vezető. Boutros Boutros hangsúlyozta továbbá, hogy a televíziós jogok piacán is nagy fejetlenség uralkodik a térségben, ami szintén a sport kárára válik.
Az Emirates légitársaság az Arsenal mellett a Hamburg és a Paris Saint Germain mezszponzora is. A következő szezontól az illusztris társasághoz csatlakozik az AC Milan, amellyel négy évre szóló, 60 millió eurót érő szerződést kötött a cég.
Forrás: business24-7.ae