A New York Yankees amerikai baseball csapat megfosztotta a Manchester Unitedet három éve őrzött trónjától a világ legértékesebb márkái cím sportklub kategóriájában, tette közzé a Forbes üzleti magazin.
Egy csapat márkaértéke a Forbes felméréseiben a klub összértékének azt a részét jelenti, amely közvetlenül a nevéhez köthető, tehát független a piac demográfiai jellemzőitől és a bajnokságtól, amelyben az adott egyesület szerepel.
A Yankees márka a Forbes szerint 328 millió dollárt ér, amely a csapat 1,6 millárd dolláros összértékének 21 százalékát jelenti. A Manchester Unitednél ugyanez az adat 285 millió dollár, amely a klub 2.835 milliárdos teljes értékének a 16 százalékát teszi ki.
A két egyesület helyet cserélt a legutóbbi jelentés óta, mert időközben a Forbes befejezte az előző szezont is magába foglaló, baseballra, valamint labdarúgásra vonatkozó gazdasági értékeléseit, és pontosította az adatokat.
A 2008-2009-es bajnokság kifejezetten jól sikerült az amerikaiaknak: huszonhetedik világbajnoki címüket – ilyen szerényen hívják az észak-amerikai baseball liga [MLB] győztesét – ünnepelhették, és új stadiont avattak.
A World Series-nek nevezett döntő és a Yankees bajnoki címének emblémáival ellátott termékek értékesítéséből 450 millió dollár folyt be a kasszába, míg az új stadion 40 százalékos növekedést hozott a szponzori bevételekben. A helyi televízióban a csapat nézettsége 11 százalékkal nőtt annak ellenére, hogy a legtöbb baseball klubnak csökkenő érdeklődéssel kellett szembesülnie.
A Yankees előzéséhez hozzájárult a dollár jó szereplése pénzpiacon, amely a vizsgált időszakban 17 százalékkal erősödött az angol fonthoz képest.
A világ legértékesebb márkái közé a sportklubok kategóriájában az első ötbe még a Real Madrid [240 millió dollár], a Dallas Cowboys [208 millió dollár] és a Barcelona [180 millió dollár] fért be.
Forrás: forbes.com
3 hozzászólás
szar a weblap
és uncsi
Man UTD sokkal jobb a yankees-nál
Mit javasolsz, hogyan lehetne a honlapot érdekesebbé, színesebbé tenni?