A német labdarúgó-bajnokság tovább növelte előnyét az angollal szemben azon a listán, amelyet a mezszponzorációból szerzett bevételek alapján állítanak össze.
A StageUp szponzorációs tanácsadó ügynökség által készített tanulmány szerint az öt nagy európai bajnokság mezein való megjelenés továbbra is vonzó befektetés az üzleti élet számára, noha összességében 2,6 százalékkal, 365 millió euróra csökkent a mezfelületek értékesítéséből származó bevétel az idei szezonban. Az enyhe hanyatlás a gazdasági válságnak tudható be, de ez még így is alacsonyabb, mint a vállalatok kommunikációra költött kiadásaiban bekövetkezett két számjegyű százaléknyi mérséklődés.
A Bundesliga klubjai egyenként átlagban 6,3 millió eurót érő szerződést kötöttek a mezeikre, amely 5 százalékos emelkedés a tavalyihoz képest, míg a premier League-ben 10 százalékos csökkenést jelent a 4,8 millió eurós átlag.
Általánosságban elmondható, hogy az energiaipari cégek és a fogadóirodák a legaktívabbak a mezszponzorációs piacon, megelőzve korábbi első, de a válság által érzékenyen érintett pénzügyi vállalatokat. Az energia szektor csak a német bajnokságban 33,8 millió eurót invesztált a mezeken való megjelenésbe, míg a fogadóirodák – annak ellenére, hogy például a Németországban nem hirdethetnek – több mint 30 százalékkal növelték jelenlétüket kontinens szerte. A Premier League-ben a pénzügyi piac szereplői domináltak a mezfelületek vásárlásában, ott azért volt komolyabb visszaesés érezhető.
A Bundesliga és a Premier League mögé az olasz Serie A állhatott fel a dobogó harmadik fokára úgy, hogy csak az AC Milan, az Internazionale és a Juventus volt képes a korábbinál magasabb bevételre szert tenni a felsőkön megjelenített hirdetésekből. A spanyol Primera Division a negyedik, a francia Ligue 1 pedig az ötödik a sorban.
A klubok között az idei második Manchester United jövőre könnyen az élre ugorhat az amerikai biztosítótársasággal, az Aonnal kötött, évente 23 millió eurót jövedelmező szerződésének köszönhetően, bár a listavezető Bayern München meghosszabbította, és erősen teljesítményfüggővé tette a Deutsche Telekommal való megállapodását, így jó szereplés esetén nehéz lesz őket megelőzni.
Az AC Milan jelentősen javíthat pozícióján, akár az első ötbe is feljöhet, mert a következő szezonban lecserélik jelenlegi mezszponzorukat a BWint az Emirates légitársaságra, amely négy évre 60 millió euróért bérelte ki a piros-fekete felületet.
A legnagyobb mezszponzori bevétellel rendelkező csapatok tízes listája [a táblázatban az összegek euróban értendők]
Klub | Bajnokság | Szponzor | Éves bevétel | |
---|---|---|---|---|
1 | Bayern München | Bundesliga | T-Mobile | 18.000.000 |
2 | Manchester United | Premier League | AIG | 15.700.000 |
3 | Real Madrid | Primera Division | BWin | 15.000.000 |
4 | Chelsea | Premier League | Samsung | 14.000.000 |
5 | Borussia Dortmund | Bundesliga | Evonik | 12.000.000 |
6 | Schalke 04 | Bundesliga | Gazprom | 12.000.000 |
7 | Tottenham Hotspur | Premier League | Mansion.com | 12.000.000 |
8 | Juventus | Serie A | New Holland | 11.000.000 |
9 | AC Milan | Serie A | BWin | 10.000.000 |
10 | Internazionale | Serie A | Pirelli | 9.000.000 |
Forrás: fourfourtwo.com
1 hozzászólás
Pingback: A Premier League szerzi a legnagyobb bevételt mezszponzorációból | Sportsmarketing