A Bundesligában éri a legtöbbet a mezfelület

by

A német labdarúgó-bajnokság tovább növelte előnyét az angollal szemben azon a listán, amelyet a mezszponzorációból szerzett bevételek alapján állítanak össze.

A StageUp szponzorációs tanácsadó ügynökség által készített tanulmány szerint az öt nagy európai bajnokság mezein való megjelenés továbbra is vonzó befektetés az üzleti élet számára, noha összességében 2,6 százalékkal, 365 millió euróra csökkent a mezfelületek értékesítéséből származó bevétel az idei szezonban. Az enyhe hanyatlás a gazdasági válságnak tudható be, de ez még így is alacsonyabb, mint a vállalatok kommunikációra költött kiadásaiban bekövetkezett két számjegyű százaléknyi mérséklődés.
A Bundesliga klubjai egyenként átlagban 6,3 millió eurót érő szerződést kötöttek a mezeikre, amely 5 százalékos emelkedés a tavalyihoz képest, míg a premier League-ben 10 százalékos csökkenést jelent a 4,8 millió eurós átlag.
Általánosságban elmondható, hogy az energiaipari cégek és a fogadóirodák a legaktívabbak a mezszponzorációs piacon, megelőzve korábbi első, de a válság által érzékenyen érintett pénzügyi vállalatokat. Az energia szektor csak a német bajnokságban 33,8 millió eurót invesztált a mezeken való megjelenésbe, míg a fogadóirodák – annak ellenére, hogy például a Németországban nem hirdethetnek – több mint 30 százalékkal növelték jelenlétüket kontinens szerte. A Premier League-ben a pénzügyi piac szereplői domináltak a mezfelületek vásárlásában, ott azért volt komolyabb visszaesés érezhető.
A Bundesliga és a Premier League mögé az olasz Serie A állhatott fel a dobogó harmadik fokára úgy, hogy csak az AC Milan, az Internazionale és a Juventus volt képes a korábbinál magasabb bevételre szert tenni a felsőkön megjelenített hirdetésekből. A spanyol Primera Division a negyedik, a francia Ligue 1 pedig az ötödik a sorban.
A klubok között az idei második Manchester United jövőre könnyen az élre ugorhat az amerikai biztosítótársasággal, az Aonnal kötött, évente 23 millió eurót jövedelmező szerződésének köszönhetően, bár a listavezető Bayern München meghosszabbította, és erősen teljesítményfüggővé tette a Deutsche Telekommal való megállapodását, így jó szereplés esetén nehéz lesz őket megelőzni.
Az AC Milan jelentősen javíthat pozícióján, akár az első ötbe is feljöhet, mert a következő szezonban lecserélik jelenlegi mezszponzorukat a BWint az Emirates légitársaságra, amely négy évre 60 millió euróért bérelte ki a piros-fekete felületet.

A legnagyobb mezszponzori bevétellel rendelkező csapatok tízes listája [a táblázatban az összegek euróban értendők]

 KlubBajnokságSzponzorÉves bevétel
1Bayern MünchenBundesligaT-Mobile18.000.000
2Manchester UnitedPremier LeagueAIG15.700.000
3Real MadridPrimera DivisionBWin15.000.000
4ChelseaPremier LeagueSamsung14.000.000
5Borussia DortmundBundesligaEvonik12.000.000
6Schalke 04BundesligaGazprom12.000.000
7Tottenham HotspurPremier LeagueMansion.com12.000.000
8JuventusSerie ANew Holland11.000.000
9AC MilanSerie ABWin10.000.000
10InternazionaleSerie APirelli9.000.000

Forrás: fourfourtwo.com

One Comment

  1. Pingback: A Premier League szerzi a legnagyobb bevételt mezszponzorációból | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

VB hírek

Bejött a FIFA húzása: két nap alatt 130 ezer jegy lelt gazdára a készpénzes vásárlási lehetőségnek köszönhetően az értékesítés utolsó...

Close