FIFA, labdarúgás, rövidhír, Sportgazdaság — 2010/04/15 at 11:54

A FIFA már szupermarketekben is árul jegyet a labdarúgó világbajnokságra

by

Kevesebb mint két hónappal a futball vb kezdete előtt még mindig sok az értékesítésre váró belépő, ezért a szervezők feladták eddigi elveiket és készpénzes fizetéssel elérhetővé tettek félmillió jegyet a dél-afrikai szurkolók számára.

FIFA World Cup 2010 logoA FIFA korábban ragaszkodott ahhoz, hogy a vb tikettekhez csak a hivatalos honlapjukon keresztül, vagy egy bonyolult eljárás során a helyi bankokban juthassanak hozzá a dél-afrikai futballrajongók. A módszer nem vált be, mert az országban kevés embernek van internet hozzáférése, bankkártyája, vagy rendelkezésre álló jövedelme hónapokkal a torna előtt. Az alacsony keresettel rendelkező helyi lakosok a készpénzes fizetést preferálják, ezért a FIFA beleegyezett, hogy a kilenc rendező város bevásárlóközpontjaiban, valamint egy népszerű szupermarket-láncban üzleteiben is megvásárolhatók legyenek a belépők.
A jelentések szerint mind a 64 mérkőzésre van még szabad hely a lelátókon, beleértve a döntőt is, pedig a FIFA korábban azt adta hírül, hogy a világ legnagyobb érdeklődéssel várt mérkőzése már teltházas.
„A jegyértékesítés utolsó szakaszában komoly erőfeszítéseket tettünk különböző vásárlási lehetőségek bevezetésével, hogy a helyi szurkolók könnyen hozzájuthassanak a belépőkhöz, és megtapasztalhassák az első afrikai rendezésű világbajnokság hangulatát, izgalmait” – nyilatkozta Jerome Valcke, a FIFA főtitkára. Danny Jordaan a dél-afrikai szervezőbizottság elnöke örömmel fogadta az új kezdeményezést.
Lehet, hogy a korábbinál egyszerűbb belépőhöz jutni, de a jegyárak még mindig jóval a helyi első osztályú labdarúgó mérkőzések árai fölött vannak. Igaz, hogy a dél-afrikai állampolgárok számára rendelkezésre áll egy speciális kategóriájú, nagyon olcsó belépő 20 dollárért, de az árak drasztikusan emelkednek a jobb székekért, valamint a csoportkör utáni meccseken. A döntőre szóló kiemelt jegyek 900 dollárba kerülnek.
A belépők iránti helyi érdeklődés eleinte kifejezetten alacsony volt, azonban a február-április közötti időszakban kibocsátott 240 ezer tikett 85 százaléka gazdára talált.
A FIFA múlt heti jelentése szerint eddig 2,2 millió jegy kelt el a június 11-én kezdődő világbajnokságra.

Forrás: reuters.com

One Comment

  1. Pingback: VB hírek | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Andy Roddick részvényekben kapja szponzori díját

A világranglista hetedik teniszező hosszú távú szponzori szerződést kötött az Aquiss sportitalt gyártó céggel. Roddick az ital reklámarca és szóvivője...

Close