Az Npower energiaipari cég váltja a Coca-Cola-t az angol Chamiponship, League One és League Two névadó szponzoraként. A hároméves szerződés 21 millió fontot ér.
Az együttműködés előkészítése a liga elnöki székéből múlt hét pénteken távozó Lord Brian Mawhinney nevéhez fűződik. A tárgyalások során a vezetőség korábban visszautasított egy pénzügyileg előnyösebb ajánlatot a Coral bukméker irodától, mert úgy gondolták, nem előnyös számukra az asszociáció egy fogadóirodával.
Az új szerződés így is 3 millió fonttal többet ér, mint a Coca-Cola előző időszakbeli szponzorációja, igaz, az angol másod-, harmad- és negyedosztályú bajnokságokat összefogó liga többet is nyújt érte a jövőre vonatkozó előnyösebb televíziós szerződéseknek köszönhetően.
Az üzlet része a német energiaóriás, RWE, tulajdonában lévő Npower újramárkázási kampányának, amely során a frissen tervezett logójukat használják. Az Npower a megállapodás keretében támogatja a liga nagyszabású gyermeklabdarúgó kupáját is, amelyet a Coca-Cola a rá vonatozó szabályozások miatt – nem reklámozhat 12 éven aluliaknak – nem tehetett meg.
Az Npower hosszú távú partnere az angol krikett tesztmérkőzéseknek, de a hírek szerint nem újítja meg a jövőre lejáró szerződését. A Wembley stadionnal kötött együttműködés és a 2018-as vagy 2022-es labdarúgó világbajnokság megrendezésére szóló angol pályázat támogatása azt látszik alátámasztani, hogy a cég egyre inkább a futballra fókuszál. A döntés az új kampány része lehet, hogy még egy fronton felvegyék a harcot riválisukkal, az E.ON-nal, amely szintén a labdarúgásban érdekelt – ők az FA kupa szponzorai.
Forrás: mad.co.uk, marketingmagazine.co.uk