A The World Sponsorship Monitor (TWSM) éves jelentése szerint a gazdasági válság ellenére jól teljesített a szponzorációs piac 2009-ben.
A riportban kimutatták, hogy a 2009-ben megkötött üzletek száma 15 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg a felmondott szerződések arány változatlan, vagyis 8 százalék maradt.
A sport uralja a szektort: az összes ügylet 88 százaléka a sportban történt mind a számukat, mind az értéküket tekintve.
„A szponzoráció nagyon jó befektetés megtérülési mutatóval rendelkezik. A jogtulajdonosok és a szponzorok együtt dolgoznak azon, hogy maximalizálják ezt a megtérülést – a számok a TWSM éves jelentésében rendkívül biztatóak a jövőre nézve.” – nyilatkozta Nigel Geach, az IFM Sports Marketing Surveys, a riport mögött álló kutatásban részt vevő cég igazgatója.
A gazdasági környezet negatív változása azon érhető tetten, hogy a korábbihoz képest kevesebb 10 millió dollár fölötti szponzorációs szerződést kötöttek 2009-ben.
Forrás: sports-city.org