rövidhír, Sportgazdaság — 2010/02/05 at 19:23

A világ legértékesebb sportmárkái

by

Az amerikai Forbes magazin négy kategóriában állította össze a világ legértékesebb márkáit a sport világában. Tiger Woods, a Manchester United, a Super Bowl és a Nike végzett az élen a saját területén.

A Forbes „Fab 40” elnevezésű listája a 10-10 legértékesebb sportolót, csapatot, sporteseményt és sporthoz kötődő céget tartalmazza.
A lista elkészítésekor a következőket vették figyelembe: sportolóknál a szponzori szerződésekkel keresett bevételeket; a csapatoknál a teljes értéket és nem a piac demográfiai jellemzőit vagy azt a bajnokságot, amelyben szerepelnek; eseményeknél az egy napra jutó előállított jövedelmet; cégeknél a piaci értékük azon részét, amely a nevüknek tulajdonítható.
A Forbes által becsült összegek a márkaértéket és a tényleges bevételeket mutatják, ellentétben a kérdőívekkel, amelyek az egyének pillanatnyi szubjektív véleményét egy-egy témáról. Ezért fordulhatott elő, hogy a botrányai ellenére Tiger Woods végzett a sportolók között az élen, mert futó szerződéseiből még így is több bevétele van, mint az őt követő három helyezettnek együttesen.
Az alábbiakban az egyes kategóriák dobogósai találhatók. A teljes lista elérhető a kategóriák megnevezésére kattintva.

A világ legértékesebb sportmárkái: Sportoló
1. Tiger Woods, golf, 82 millió dollár
2. David Bckham, labdarúgás, 20 millió dollár
3. Roger Federer, tenisz, 16 millió dollár

A világ legértékesebb sportmárkái: Csapat
1. Manchester United, labdarúgás, 270 millió dollár
2. New York Yankees, baseball, 266 millió dollár
3. Real Madrid, labdarúgás, 245 millió dollár

A világ legértékesebb sportmárkái: Esemény
1. Super Bowl, amerikai foci, 420 millió dollár
2. Nyári Olimpia, vegyes sportágak, 230 millió dollár
3. Labdarúgó Világbajnokság, labdarúgás, 120 millió dollár

A világ legértékesebb sportmárkái: Vállalat
1. Nike, sportszergyártó, 10,7 milliárd dollár
2. ESPN, sportcsatorna, 10,5 milliárd dollár
3. adidas, sportszergyártó, 7,3 milliárd dollár

Forrás: forbes.com

3 Comments

  1. Pingback: Tiger Woods nyilvánosan kér elnézést és beszél a visszatéréséről | Sportsmarketing

  2. Pingback: Tiger Woods bejelentette visszatérését | Sportsmarketing

  3. Pingback: New York Yankees vs Manchester United | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A Tennent’s váltja a Carlingot a Rangers és a Celtic mezén

Skócia két kiemelkedő labdarúgó klubja hároméves szerződést kötött az ország nemzeti sörének gyártójával.

Close