rövidhír, Sportszponzoráció, téli olimpia — 2010/01/13 at 17:30

Még a vancouveri téli Olimpia előtt újabb főszponzort szerezhet a NOB

by

Ha a tárgyalások rendben zajlanak, két héten belül újabb főszponzort hirdethet a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB). Az új partner lenne a tizedik a sorban.

Gerhard Heiberg, a NOB marketing bizottságának vezetője, több céggel is tárgyalásban áll, és reméli, hogy legkésőbb a február második felében esedékes téli játékok ideje alatt sikerül aláírni a szerződést valamelyikükkel. Előzetesen 1 milliárd dollár volt a célkitűzés a főszponzoroktól kapott összeg tekintetében – jelenleg 883 milliónál járnak, amely máris több mint az előző ciklusban elért 866 millió dollár.
A NOB négyéves csomagokat kínál, benne foglalva egy téli és egy nyári Olimpiát. Eddig kilenc főszponzora van a vancouveri téli, és a londoni nyári játékoknak, név szerint: Coca-Cola, Acer, Atos Origin, GE, McDonald’s, Omega, Panasonic, Samsung és Visa. Az Atos Origin, a Panasonic és a Samsung szerződése 2016-ig, a Coca-Cola, a Visa és az Omega szerződése 2020-ig él. A főszponzorok egyenként 100 millió dollár körüli értékben biztosítanak anyagi és természetbeni juttatásokat az Olimpiával való asszociációért egy-egy négyéves periódus alatt.
Ezek a megállapodások nincsenek kapcsolatban a rendező városok saját szponzorációs tevékenységével. Peking például egymaga több mint 1 milliárd dollár értékben kötött együttműködési szerződéseket a 2008-as játékokra.

Forrás: guardian.co.uk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sarapova és a Nike 70 millió dolláros üzletet kötött

A háromszoros Grand Slam torna-győztes teniszező 8 évvel meghosszabbította szerződését a Nike-val. A megállapodás 70 millió dollárt ér.

Close