Az AT&T amerikai telekommunikációs vállalat csatlakozott a Gillette-hez és az Accenture-höz a Tiger Woods-ot elhagyó szponzorok sorában.
A világ elsőszámú golfozójának és legjobban kereső sportolójának ázsiója a november végén kirobbant házasságtörési botránya miatt esett hatalmasat az elmúlt egy hónapban. A golfozót annyira megviselték a történtek, hogy december közepén bejelentette ideiglenes visszavonulását. A botrány és a visszavonulás sohasem jó párosítás egy sportoló életében – hiába van szó szupersztárról. Tiger Woods szponzorai sem nézték jó szemmel a történteket, és több cég felmondta az együttműködést arra hivatkozva, hogy már nem képviseli megfelelően az értékeiket.
Az AT&T a legújabb ilyen a sorban. Bár az amerikai telefontársaság nem használta intenzíven Woods imázsát a marketingkommunikációjában, emblémája szerepelt a golfozó táskáján, támogatta jótékonysági koncertjét, a Tiger Jam-et, és Woods volt a házigazdája az AT&T National PGA Tour golfversenynek.
Vannak vállalatok – a svájci óragyártó Tag Heuer és a luxuscikkeiről híres LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton -, amelyek nem álltak el teljesen az együttműködéstől, de jelentősen csökkentették Woods használatát a hirdetéseikben, illetve olyanok is – a sportszergyártó Nike és a Gatorade üditőital -, amelyek egyelőre nem döntöttek a folytatásról. Azok a márkák, amelyeket erősen társítottak Woods-hoz, komoly, kimutatható gazdasági veszteséget szenvedtek a történtek miatt.
Tiger Woods évi 100 millió dolláros jövedelmének nagy részét szponzori szerepléseiért kapta.
Forrás: news.yahoo.com
5 hozzászólás
már a Nike is visszább vette Woods megjelenését: http://www.cnbc.com/id/34973135
Pingback: A világ legértékesebb sportmárkái | Sportsmarketing
Pingback: Tiger Woods nyilvánosan kér elnézést és beszél a visszatéréséről | Sportsmarketing
Pingback: Tiger Woods újra reklámban szerepelt | Sportsmarketing
Pingback: Tiger Woods újabb hihetetlen ajánlatot kapott: 100 millió dollár, öt évre, erkölcsi megítélés nélkül | Sportsmarketing