Egy nap alatt két kínai vonatkozású megállapodást kötött a Cleveland Cavaliers: szponzori szerződést írt alá a legnépszerűbb kínai sör gyártójával és 15 százalékban egy másik kínai befektetőcsoport tulajdonába került.
A Tsingtao a világ hetedik és egyben Kína legnagyobb sörgyártója. Otthoni környezetben egyeduralkodónak mondható: első az eladásokat, a piacrészesedést és a márkaértéket tekintve. A Cleveland Cavaliers-szel kötött többéves szponzori megállapodásnak köszönhetően a cég nevét viselő sör lett az NBA csapat és az annak otthonául szolgáló Quicken Loans Arena hivatalos exkluzív kínai söre. A szerződés kiterjed többek között a csarnokban kapott állandó reklámhelyre, a Cavs online felületein, programfüzeteiben való megjelenésre és a vendéglátásban való szereplésre.
Ezzel egy időben került nyilvánosságra az is, hogy a Kenny Huang vezette kínai befektetőcsoport 15 százalékos részesedést szándékozik vásárolni a Cavaliers-ben. A részvényeket a David Katzman, a Cavs korábbi alelnöke, tulajdonában lévő Camelot Venture Group-tól vennék meg.
Kína óriási és stratégiailag fontos növekedési piac az NBA, így a Cleveland Cavaliers számára is. Az országban 300 millióan kosárlabdáznak valamilyen szinten, és az NBA a legnézettebb külföldi sport liga. A 2009-10-es szezonban 34 Cavs mérkőzés lesz látható a kínai televízióban, és várhatóan 2007 után ismét játszik majd a Cleveland felkészülési mérkőzéseket az ázsiai országban.
A Cleveland Cavaliers vezetői és a csapat sztárja, LeBron James, – aki nagy népszerűségnek örvend Kínában – örülnek annak, hogy az NBA kínai terjeszkedésének élharcosai lehetnek.
Forrás: nba.com, cleveland.com