Bár már a US Open második hetében járunk, mégis Wimbledonhoz kanyarodnék vissza. A sportág marad a tenisz, a téma pedig remek ambush marketing megoldás a Pringles-től.
Ambush marketingről akkor beszélünk, ha egy komoly rendezvény köré olyan cég szervez marketing akciót, amely amúgy nem hivatalos partnere annak a bizonyos rendezvénynek. Neves eseményeken, világversenyeken általában egyetlen cég vagy valamelyik márkája kap hivatalos partneri státuszt és ezzel járó kizárólagosságot egy-egy kategóriában, amiért komoly összeget fizet. Előfordul azonban, hogy a versenytársak ezt nem nézik tétlenül, hanem megpróbálnak ők is kapcsolatot, asszociációt teremteni a rendezvénnyel anélkül, hogy fizetnének érte. Mindezt persze lehetőleg legális úton, a kiskapukat kihasználva.
De nézzük mit csinált a Pringles a Wimbledoni versenyen! A Pringles a Procter & Gamble chips márkája, amely hazánkban nem túl ismert, de számos országban nagy népszerűségnek örvend. Jellegzetessége, hogy hosszúkás hengerbe csomagolják a burgonyaszirmokat, egymásra pakolva, nem pedig lazán beleszórva egy zacskóba, mint a többi gyártó.
A Pringles csomagolása nagyon hasonlít arra, ahogyan a teniszlabdákat forgalmazzák. Ez a társítás adta a marketing kampány ötletét. Egy szép versenynapon a Procter & Gamble hostessei 24 ezer doboz alkalomhoz illő csomagolású Pringles-szel jelentek meg Wimbledonban. A zöld dobozokon – Wimbledonban füvön játsszák a teniszt – a „These are not tennis balls!” vagyis Ezek nem teniszlabdák! felirat volt olvasható.
A különleges akció hatását erősítendő és a figyelemfelkeltést fokozandó neves teniszezők – többek között Björn Borg és Roger Federer – hasonmásait is bevetették. Ráadásul a Pringles-nek szerencséje is volt, mert a tenisztornának nem volt hivatalos rágcsálnivaló szponzora, így a rendezők nem hoztak intézkedéseket ellenük, a nézők még a stadionokba is bevihették a chipset. Az ambush marketing akciók veszélye, hogy a rendezők nem nézik jó szemmel, igyekeznek minél hamarabb leszerelni, ezzel védve hivatalos partnereiket.
A Pringles ötletes, jól kigondolt és nagyszerűen kivitelezett kampánya nemcsak a helyszínen, a brit újságokban és a nemzeti rádióban keltett visszhangot, hanem még a The Washington Business Journal is foglalkozott vele.