A Ferencváros három év másodosztályú szereplés után visszakerült a magyar élvonalba. Az NB II Keleti csoportját magabiztosan nyerő csapat a sportklubok körében Magyarországon ritkán alkalmazott imázs reklámban is hangsúlyozza ezt a dicsőséget.
Az 1899-ben alapított Ferencváros az egyetlen magyar egyesület, amely soha nem esett ki az első osztályból. Az elmúlt három évben azért szerepelt az NB II-ben, mert 2006-ban nem kapott az MLSZ-től az NB I-es induláshoz szükséges licencengedélyt. Mint utólag kiderült a Fradi első osztályból való kizárása jogellenes volt, de oda már nem lehetett visszahelyezni.
A visszajutás kivívásához három év kellett: 2007-ben a Nyíregyháza, 2008-ban pedig a Kecskemét és a Szolnok is megelőzte a zöld-fehéreket. Az idén sikerült, amit sokan vártak, Magyarország legnépszerűbb klubja már hat fordulóval a bajnokság vége előtt bebiztosította a feljutást és végül 17 pontos előnnyel zárt az élen.
Visszatértünk, hirdeti a csapatot ábrázoló óriásplakát, jelezvén, hogy a Fradi újra a számára megfelelő közegben szerepelhet. Bár a plakát nem említi az NB I-et, mindenki tudja miről van szó, főleg a fent említett, nagy vitákat kavart három évvel ezelőtti események tudatában.
Számomra üde színfolt volt, amikor az óriásplakátot felfedeztem az utcán, mert ez egy a magyar sportklubok által ritkán alkalmazott imázs reklám. Imázs reklámot akkor használnak, amikor egy szervezet szeretne kedvező képet kialakítani magáról a fogyasztók fejében vagy szeretné az észlelt fontosságát növelni a célcsoportjában. Ez a kedvező kép, vagy a fontosság általában valamilyen értékkel szeretné társítani a szervezetet az emberek tudatában. Gyakran nyúlnak az imázs reklámhoz, ha egy társaságnak szüksége van arra, hogy valamire megtanítsa a célcsoportját.
Az óriásplakáton a bajnokcsapat látható a háttérben az Albert-stadionnal. Nem szokványos csapatkép ez, a szakmai stáb nem szerepel rajta – a brit tulajdonosok, edzők megmaradnak a háttérben – csak a játékosok, és mindenki előre néz, azt is lehet mondani a jövőbe tekint. Az új stílus modern, lendületes, dinamikus. A Ferencváros felirat és a Visszatértünk szlogen mellett csupán a címer, illetve a főszponzor és a sportszergyártó cég logója látható. Az, hogy nem részletezik hány pont előnnyel lett bajnok a Fradi vagy miért ők a legjobbak szintén az imázs reklám sajátossága. Ilyenkor az általános kép a fontos nem pedig a termék egyes tulajdonságai.
Ne feledkezzünk meg róla, hogy ez a reklám nemcsak a Ferencváros szurkolóit vagy a labdarúgásért, a sportért rajongókat szólítja meg, hanem a szponzorokat is. Az ő fejükben is szeretnének kedvező képet kialakítani klubról, tudatosítani, hogy újra az első osztályban szerepelnek. Ez az óriásplakát a szponzorok szemében is növeli a csapat ázsióját, ha nem is látják a teljesítmény sportértékét, a különlegességként de megfelelően alkalmazott marketingfogást észre kell vegyék.
3 hozzászólás
Idén nyáron egy hónapig Bécsben voltam, és nagyon meglepődtem, mikor észrevettem egy focis imázsreklámot, mivel itthon nem vagyok ehhez hozzászokva. A FAK (Fussball Klub Austria Wien) indított egy kampányt, melynek keretében 4 különféle plakát tűnt fel a városban a következő szlogenekkel:
Fussball hat mehr [junge Össterreicher/ Power / Stil / Klasse ]. In Violett. (kb. : A fociban több fiatal osztrák/ erő/ stílus/ klasszis van. Lilában)
Mindegyiken másik játékos(a fiataloson több) szerepelt, és a dolog érdekessége, hogy a Klassés verzión Sáfár Szabolcs látható.
Az óriásplakátok alján kicsiben: Violett ist mehr als eine Farbe. (A lila több mint egy szín)
Bővebben (képekkel) ld. a csapat honlapján:
http://www.fk-austria.at/NEWS-LISTE.407+M539e3695359.0.html
Pingback: Fradi-napok az Arena Plaza-ban | Sportsmarketing
Pingback: Labdaeső a Moszkva téren | Sportsmarketing